Sub-activitatea de instruire teoretică în domeniul clasării obiectelor de patrimoniu a fost desfășurată prin mentorat. Expertul în clasare angajat în cadrul proiectului și-a asumat rolul de formator în domeniul clasării, cu scopul de a iniția doi asistenți, angajați permanenți ai Bibliotecii Academiei Române, Filiala Cluj-Napoca, în toate etapele pe care acest domeniu, legat de clasarea cărții vechi, le implică. Întrucât clasarea bunurilor culturale mobile reprezintă o activitate minuțioasă, ce presupune mai multe etape, cei doi beneficiari ai acestor programe de formare au fost fi implicați în etapele presupuse de clasarea fragmentelor de manuscris restaurate în cadrul proiectului. Cei doi beneficiari au au fost implicați în întocmirea „Dosarului de clasare“ și au fost inițiați în completarea corectă și amănunțită a Cererii de clasare adresată Direcției de Patrimoniu a Ministerului Culturii și au elaborat, alături de formator, „Fișele standard“, ce cuprind o serie de descrieri ale acestor obiecte culturale, în completarea amănunțită a „Fișelor analitice“ și a „Fișelor de conservare“.